Четвер, 2018-10-18, 10:08 PM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту

МЕДСЕСТРИНСТВО

Інформаційний розділ

Головна » Статті » Медсестринство в інфектології » Клінічне обстеження

Рекомендації щодо поліпшення навичок спілкування між пацієнтом та медичною сестрою

Всі ми знаємо, починаючи з Вільяма Ослера, що «90% діагнозу — добре зібраний анамнез». Так само ми іноді можемо чути від наших пацієнтів: «У моєї медичної сестри немає на мене часу», «Моя медична сестра мене не слухає, все, що вона робить — це тільки обстеження і тести» тощо.

 

Поради та стратегії.

Основою для ефективно побудованого спілкування між медичною сестрою і пацієнтом є правильно сплановане інтерв'ю. Спілкування має бути орієнтоване на пацієнта, проходити в комфортних для нього умовах, створених з використанням вербальної та невербальної лексики, яка налаштує пацієнта відверто надавати персональну інформацію як медичного, так і психологічного характеру:

  • Слухайте активно.

Клінічні дані отримують в активному процесі вислуховування, спостереження та заохочення.

  • Сприймайте захворювання серйозно.

Прийміть діагноз як справжній і зосередтесь на роботі з пацієнтом і його хворобою, прислухаючись до пацієнта, пропонуючи турботу та підтримку.

 

  • Будьте уважними до стилю опитування та невербальної лексики.

Медична сестра повинна демонструвати пацієнтові неупереджений інтерес в умовах комфорту, підтримки та безпеки.

 

  •  Уточніть історію хвороби пацієнта:

«Що привело Вас сюди сьогодні?».

«Як Ви вважаєте, що у Вас/на що ви хворієте?».

«Що Вас турбує, про що Ви переживаєте?».

 

Пацієнти не можуть сказати, що вони бояться раку або що їх близький родич помер від певного захворювання. Якщо Ви демонструєте свою заклопотаність, пацієнт стає більш сприйнятливим, щоб почути Ваші думки з цього питання:

«Як ви думаєте, чим я можу вам допомогти?».

 

Не рідкість, коли очікування пацієнтів щодо результатів лікування та доглядуне були виправдані. Однак, якщо можливі результати лікування та догляду будуть обговорені в ході першого візиту, багато питань знайдуть рішення шляхом спільного планування цілей лікування:

  • Демонстрація співчуття.

Медична сестра співпереживає, демонструючи розуміння болю та страждань пацієнта, зберігаючи при цьому об'єктивність і позицію спостерігача.

  • Оцінюйте почуття пацієнта.

Медична сестра повинна оцінити почуття пацієнтів, а не робити особисті судження чи закривати спілкування шляхом швидкого заспокоєння або відчуження.

  • Усвідомте особисті думки та почуття.

Моделі поведінки пацієнтів різні: одні суворо виконують рекомендації медичної сестри, інші зовсім їх не дотримуються та нерідко вступають в конфронтацію з медичною сестрою. Це може бути пов'язаним із їх негативним медичним досвідом. Медична сестра так само може розсердитися, направити на непотрібні дослідження або перестаратися в призначеннях.

  • Навчіть/поясніть/просвітіть.

Навчання пацієнта повинно бути інтерактивним процесом:

1) виявлення розуміння пацієнта,

2) усунення непорозумінь,

3) надання інформації, яка узгоджується з базою знань пацієнта,

4) перевірка розуміння пацієнтом обговорюваного питання.

  • Переконайте.

Підхід полягає в тому, щоб:

1) визначити переживання і побоювання пацієнта,

2) підтвердити або спростувати їх,

3) сконцентрувати увагу на конкретних проблемах,

4) уникати «помилкових» запевнень (наприклад, «не хвилюйтеся, все в порядку»), особливо до проведення первинної медичної оцінки.

  • Обговорення.

Пацієнт і медична сестра повинні взаємно спланувати діагностику та варіанти лікування та догляду. Потім медична сестра зобов'язана уточнити особистий досвід пацієнта, його розуміння різних методів лікування та догляду, а потім надати вибір (а не директиви), який відповідає переконанням пацієнта.

Допоможіть пацієнтові прийняти відповідальність. Наприклад, замість того, щоб питати пацієнта «Які ваші симптоми сьогодні?», можна сказати «Як ви справляєтеся зі своїми симптомами?».

 

Встановіть кордони.

З точки зору частих телефонних дзвінків, несподіваних відвідувань, тенденції до тривалих візитів — в спілкуванні з деякими пацієнтами необхідно підтримувати «кордони».

 

Забезпечте безперервність медичної допомоги.

Дуже важливо з самого початку ясно дати зрозуміти, що перспектива медичного нагляду є постійною.

Категорія: Клінічне обстеження | Додав: Iris (2018-08-09)
Переглядів: 19 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: